Nasze przepisy Dania z pangi

Dania z pangi

Nie dajmy się skusić promocjom i – jeśli mamy ochotę na pangi – wybierajmy raczej te droższe, które nie pochodzą z hodowli, bo w tym przypadku dziko żyjące ryby są zdecydowanie smaczniejsze i mają więcej wartości odżywczych. Słodkowodną, rzeczną pangę (zwaną też sumem rekinim) można przyrządzić na rozmaite sposoby: smażoną (w panierce lub w cieście), duszoną, gotowaną, pieczoną lub z grilla oraz podawać z różnymi dodatkami np. z sosem, warzywami, serem, frytkami lub ryżem czy też owocami (ananasem, brzoskwiniami, cytryną). A kto ma ochotę na odrobinę egzotyki, może spróbować pangi po japońsku, smażonej, a następnie marynowanej w octowej zalewie z kompozycją warzyw. Sprawdź m.in. pangę panierowaną w płatkach kukurydzianych, podawaną z sałatką z owoców cytrusowych. Pangę możesz też podawać w towarzystwie innych ryb (np. łososia czy dorsza) z dodatkiem talarków z czerwonej cebuli, a sezonowo - z grilla, obtoczoną w tymianku i skropioną sokiem z cytryny.

Kalorie

109 kcal/100 g

Wartości odżywcze i właściwości

Panga nie należy do ryb polecanych w naszej diecie, jednak cieszy się popularnością ze względu na neutralny smak i niską cenę. Należy do ryb słodkowodnych i chudych.

Ciekawostki

Należy ostrożnie podchodzić do zakupu pang z hodowli, do których istnieją zastrzeżenia (złe warunki, stosowanie antybiotyków, pasz z rybiego tłuszczu) – tę rybę należy jeść z umiarem. Panga w naturze występuje w delcie Mekongu w południowo – wschodniej Azji. Na stronie WWF możemy przeczytać, że hodowla pangi jest w trakcie zmian – na drodze do certyfikacji.