Nasze przepisy Potrawy z wasabi

Potrawy z wasabi


Wasabi kojarzy się przede wszystkim z ostrą pastą o kolorze zielonym, którą podajemy z sushi. Nie wszyscy wiedzą, że w tej paście występuje zaledwie kilka procent chrzanu japońskiego, czyli wasabi japońskiej – oryginalnej rośliny uprawianej w Japonii, Korei oraz na Tajwanie.

W Polsce nie jest łatwo o możliwość zakupienia prawdziwego korzenia chrzanu japońskiego, który jest ostrzejszy w smaku od chrzanu pospolitego, a także charakteryzuje się delikatną goryczką. Chrzan japoński powinno się ścierać na tarce o małych oczkach, ze startej ilości należy uformować kulkę i pokropić ją wodą, aby w ciągu kilku minut wydobyć najlepszy aromat. Danie z wasabi z pewnością poruszy kubki smakowe każdego!

Ostrości zwykłego chrzanu dorównuje również pasta wasabi, dlatego jeżeli nigdy jej nie próbowaliście – bądźcie ostrożni podczas pierwszego smakowania! Wasabi podaje się przede wszystkim z sushi i sashimi, ale pastę lub świeżo starty korzeń można podawać również z innymi daniami.

Polecamy sprawdzone przepisy na potrawy z wasabi – pierożki z wasabi, pulpeciki o wyjątkowo ostrym smaku, grillowane piersi z kurczaka, smażone polędwiczki z wasabi. Znajdziecie tu również przepisy na rozmaite kompozycje sushi.

Kalorie

262 kcal/100 g

Wartości odżywcze i właściwości

Wasabi najlepiej kupować w postaci świeżego korzenia, jeżeli to możliwe, ponieważ nie wszystkie produkty z etykietą wasabi zawierają oryginalny chrzan, ale zwykły chrzan połączony z musztardą i sztucznymi barwnikami. Wasabi ma działanie antynowotworowe, przeciwzakrzepowe, jest środkiem przeciwgrzybicznym. Korzeń wasabi zawiera prowitaminę A, witaminy z grupy B, witaminę C oraz związki siarkowe, tym samym działając bakteriobójczo. Wasabi powinno się przyprawiać nie tylko sushi, ale również ciężkostrawne potrawy, ponieważ wspomaga wydzielanie soków trawiennych i łagodzi objawy niestrawności.

Ciekawostki

Starty korzeń wasabi (niestety trudno dostępny w polskich sklepach) możesz zmieszać z innymi przyprawami (ostrymi lub bardziej delikatnymi), majonezem, oliwą z oliwek lub jogurtem naturalnym.