Porady

Pomysł na... śniadanie

Zdarza się, że w porannym pośpiechu brakuje nam pomysłu na szybkie i pyszne śniadanie. Jednak należy pamiętać, że dobrze rozpoczęty dzień powinien zacząć się od pełnowartościowego posiłku. Przepisów na pyszne śniadania jest nieskończenie wiele! Lubisz jajecznicę? Dodaj do niej ciekawe składniki, by urozmaicić jej smak… Sprawdź różne propozycje na pożywne posiłki na początek dnia!

Śniadanie na ciepło

Nie ma nic lepszego niż ciepły, zdrowy posiłek na początek dnia. Przeważnie nie mamy rano czasu na przygotowywanie wykwintnego dania, dlatego pierwszą propozycją jest tradycyjny sycący omlet warzywny. Jajka i warzywa to idealna propozycja dla osób, które dbają o zdrowie i zgrabną sylwetkę. Takie śniadanie daje uczucie sytości na kilka godzin oraz dodaje niezbędnej energii na początek dnia. Wykonanie omletu jest niezwykle proste – wystarczy pomieszać jajka z szynką, cebulą, szczypiorkiem lub innymi dowolnymi warzywami oraz doprawić pieprzem i solą. Do omletu można również dodać mozzarellę. Aby wzbogacić smak dania warto polać omlet Ketchupem Chili Ostrym WINIARY oraz przyozdobić pomidorkami koktajlowymi.

Kolejny pomysł na śniadanie z udziałem jajek to niezwykle szybkie w wykonaniu muffinki z mikrofalówki. Należy połączyć jajka z cebulką, szczypiorkiem i drobno pokrojoną papryką, przełożyć do kokilek, upiec w mikrofalówce i pyszne śniadanie gotowe! A może jajecznica? Sposobów na jej wykonanie jest mnóstwo. Do jajek można dodać np. cebulę, pieczarki, kawałki papryki, pomidora, szczypiorek, szynkę, mozzarellę, różyczki brokuła i wiele innych warzyw!

Słodki początek dnia

Wiele osób nie wyobraża sobie śniadania bez płatków owsianych. Nie musi to być zwyczajna owsianka z miodem, możemy do niej dodać wiele różnych składników. Dzięki temu nawet najwięksi miłośnicy takiego śniadania nie znudzą się po jakimś czasie. Owsianka na śniadanie doda dużo energii na resztę dnia. Jeżeli nie chce nam się rano gotować płatków, możemy namoczyć je wieczorem, a rano dodać mleko lub jogurt. Warto codziennie dodawać inne składniki np. orzechy, nasiona chia, słonecznika, banana, kiwi, maliny, truskawki, borówki, a nawet startą marchewkę!

A co zamiast owsianki? Bardzo dobrym pomysłem jest kasza jaglana. Na śniadanie warto spożywać produkty energetyczne z dużą ilością witamin i minerałów, a tak się składa, że kasza jaglana zawiera ich mnóstwo. Dzień wcześniej możemy ugotować kaszę w mleku lub wodzie, a rano dodać ulubione owoce, orzechy, jogurt naturalny i miód. Jaglankę można zastąpić płatkami gryczanymi lub kaszą gryczaną. Równie sycące i pyszne śniadanie to gofry na słodko. Ciasto można przygotować dzień wcześniej, rano upiec gofry w gofrownicy, a następnie polać je miodem lub nałożyć dżem.

Śniadanie na słono

Jeśli najdzie cię ochota na coś słonego, więc warto zamienić owsiankę czy jaglankę na wytrawny posiłek. Najczęściej decydujemy się na kanapki, jednak zamiast wędliny lub sera można posmarować chleb pastą kanapkową lub zrobić samodzielnie dzień wcześniej np. z groszku, ciecierzycy czy makreli. Na jakie przepisy na śniadanie warto zwrócić uwagę? Przede wszystkim te, zawierające dużo świeżych warzyw. Dobrym rozwiązaniem jest twarożek na słono z papryką, cebulką, pomidorkami oraz przyprawami. Można również poeksperymentować z przepisami i przyrządzić niecodzienne dania takie jak: kanapki z jajecznicą i łososiem, grillowane kanapki z sosem tatarskim WINIARY czy też sandwicze z najróżniejszymi warzywami.

Komentarze

Podziel się opinią, oceń lub dodaj coś od siebie!