Zupy są dobre na wszystko
Zobacz inne okazje:
Krupnik polski na nowy sezon
Krupnik polski
na nowy sezon
Zobacz przepis
Krupnik polski
W tym przepisie wykorzystujemy:
Krupnik polski "Nasza specjalność"
Barszcz czerwony między asapami
Barszcz czerwony
między asapami
Zobacz przepis
Barszcz czerwony
W tym przepisie wykorzystujemy:
Barszcz czerwony "Ekspresowa zupa"
Zupa cebulowa na gorszy dzień
Zupa cebulowa
na gorszy dzień
Zobacz przepis
Zupa cebulowa
W tym przepisie wykorzystujemy:
Zupa cebulowa "Jak u mamy"
Żurek z kiełbasą na ciężki poranek
Żurek z kiełbasą
na ciężki poranek
Zobacz przepis
Żurek razowy
W tym przepisie wykorzystujemy:
Żurek razowy "Jak u mamy"
Zupa jarzynowa z karmelowym popcornem na karnawał
Zupa jarzynowa z karmelowym popcornem
na karnawał
Zobacz przepis
Zupa jarzynowa Nasza Specjalność
W tym przepisie wykorzystujemy:
Zupa jarzynowa "Jak u mamy"
Zupa jarzynowa z pieczonym kalafiorem na kolację we dwoje
Zupa jarzynowa z pieczonym kalafiorem
na kolację we dwoje
Zobacz przepis
Zupa jarzynowa Nasza Specjalność
W tym przepisie wykorzystujemy:
Zupa jarzynowa "Jak u mamy"
Krupnik w ramach motywacji
Krupnik
w ramach motywacji
Zobacz przepis
Krupnik polski
W tym przepisie wykorzystujemy:
Krupnik polski "Nasza specjalność"
Ogórkowa z orzechami na noworoczne postanowienia
Ogórkowa z orzechami
na noworoczne postanowienia
Zobacz przepis
Zupa ogórkowa Jak u Mamy
W tym przepisie wykorzystujemy:
Zupa ogórkowa "Jak u mamy"
Ogórkowa z ziemniakami na zmarznięte dłonie
Ogórkowa z pieczonymi ziemniakami
na zmarznięte dłonie
Zobacz przepis
Zupa ogórkowa Jak u Mamy
W tym przepisie wykorzystujemy:
Zupa ogórkowa "Jak u mamy"
Zupy to
lżejsza forma obiadu

Większość zup składa się w głównym stopniu z warzyw. Jedzenie ich na tak zwane "pierwsze" sprawia, że zjadamy mniej głównego dania, które często bywa bardzo kaloryczne. Zupa może być też pełnowartościowym daniem obiadowym, które nasyci całą rodzinę. Wystarczy wzbogacić ją o dodatkową porcję warzyw, makaronu, ryżu, mięsa lub nasion roślin strączkowych.

Jedzenie zup
dostarcza niezbędnych płynów

Zupy, obok tego, że są smaczne, doskonale nas nawadniają. Codziennie powinniśmy spożywać od 2 do 2,5 l płynów, których część może stanowić właśnie zupa. A skoro nawadnia, to wspomoże też zwalczanie syndromów tak zwanego "dnia następnego". Byliście kiedyś na weselu, na którym nie podawano rosołu "przed" lub żurku "po"? ;)

Dzięki zupom
zjadamy więcej warzyw

Warzywa powinny być elementem niemal każdego naszego posiłku i stanowić, wraz z owocami, połowę wszystkiego, co zjadamy w ciągu dnia. Warto o tym pamiętać, planując posiłki dla siebie i całej rodziny. Jeśli Twoje dziecko często zostawia na talerzu niedojedzone warzywa, możesz łatwo "ukryć" je w postaci kremowej zupy, która skusi nawet największego niejadka!

Więcej zup
= mniej zmarnowanej żywności

Do przygotowania smacznej i pożywnej zupy nie potrzebujemy wykwintnych składników i skomplikowanych przepisów. Jej bazą mogą być te warzywa, które przez swój kolor lub kształt nie nadają się już do przyrządzenia sałatki. Znalazłaś w lodówce mieszankę warzyw i otwarty jogurt, a ze śniadania zostało kilka kromek chleba? Tak właśnie brzmi przepis na pyszną zupę warzywną z kleksem jogurtu i grzankami!

Zupa na
każdą pogodę

Delikatne, wiosenne kremy, rozgrzewający, zimowy kapuśniak, czy chłodnik w upalnie dni — pogoda na zupę jest zawsze! Możesz przygotować ją na sycący obiad, fit kolację, a nawet fantazyjny deser. Wystarczy, że dodasz barszcz do chłodnego kefiru i udekorujesz sezonowymi owocami!

Zupy
są wygodne

Zupa może funkcjonować jako pierwsze danie lub kompletny posiłek obiadowy. Jeśli ugotowałaś jej za dużo, możesz zabrać ją do pracy, zamrozić lub podzielić się z przyjaciółmi. Pamiętaj też, że najlepsza pomidorowa powstaje na bazie wczorajszego rosołu ;)

Zupa
zbliża <3

Ciężko wyobrazić sobie rodzinny, niedzielny obiad bez pierwszego dania. To właśnie nad talerzem zupy mogliśmy usłyszeć od babci, jak szczupło ostatnio wyglądamy i żebyśmy koniecznie wzięli porcję na wynos. Zupy nie da się zjeść w biegu, dlatego nie lekceważmy jej mocy rozgrzewania nie tylko ciała, ale i ducha ;)