Nasze przepisy Dania z olejem roślinnym

Dania z olejem roślinnym


Oleje roślinne są ważnym składnikiem naszej diety. To źródło nienasyconych kwasów tłuszczowych z rodzin omega-3 i omega-6, które redukują poziom „złego” cholesterolu oraz witaminy E nazywanej witaminą młodości.

Najlepsze są oleje roślinne z pierwszego tłoczenia na zimno, nierafinowane. Oleje roślinne (oliwa z oliwek, olej rzepakowy, arachidowy, z orzechów włoskich, z pestek winogron, słonecznikowy itp.) znakomicie nadają się na zimno do sałat i sałatek, a także do pieczenia (ciast, mięs); do smażenia nadają się tylko oleje: rzepakowy, arachidowy i z pestek winogron (ale nie powinno to być smażenie długotrwałe i w bardzo wysokiej temperaturze); do dłuższego smażenia poleca się olej ryżowy oraz oliwę pomace (z drugiego tłoczenia).

A jakie dania z olejem roślinnym możemy przygotować w domowej kuchni? Sprawdźcie zebrane przez nas przepisy na pożywne zupy, potrawy z warzyw i mięsa, smakowite przystawki i sałatki oraz całe mnóstwo przepysznych ciast, tortów i muffinek, które można przyrządzić z dodatkiem różnych olejów roślinnych – dla urozmaicenia domowych smaków oraz lepszego zbilansowania naszej diety.