Nasze przepisy Potrawy z mintaja

Potrawy z mintaja

Niskokaloryczne, białe mięso mintaja jest delikatne i smaczne. Zawiera niewiele tłuszczów (głównie omega-3), a przy tym sporą ilość wartościowego białka oraz witaminy i składniki mineralne. Ze świeżych lub mrożonych filetów tej smacznej ryby, pochodzącej z północnych wód Pacyfiku, można przyrządzić różnorodne potrawy. Z mintaja zrobimy nie tylko smażoną w panierce „rybkę na obiad”, lecz także zapiekanki oraz rybne kotleciki czy pulpety. Delikatne mięso mintaja znakomicie komponuje się z duszonymi warzywami, cytryną czy aromatycznymi ziołami; można podawać je z ryżem, ziemniakami lub makaronem, a także na zimno – na przykład w sałatce czy do kanapek, z bukietem ulubionych warzyw oraz kremowym Majonezem Omega 3:6 WINIARY, który jest idealnym dodatkiem do chudego mięsa mintaja.

Kalorie

70 kcal/100g

Wartości odżywcze i właściwości

Mintaj to ryba, której mięso - ze względu na niewielkie ilości tłuszczu - jest niskokaloryczne. Ten gatunek ryby jest także bogaty w cenne białko oraz selen. Inną zaletą mintaja jest relatywnie niska zawartość rtęci.

Ciekawostki

Wartości odżywcze mintaja zależą od sposobu jego przyrządzenia. Warto więc unikać smażenia ryby, które znacznie zwiększa jej kaloryczność i ilość tłuszczów nasyconych zawartych w całej potrawie.