Nasze przepisy bób

bób

Bób zamiast kotleta? Jak najbardziej – zielone ziarna bobu są źródłem doskonałego białka, a także kwasu foliowego, żelaza oraz innych cennych witamin i składników mineralnych. Młode ziarna bobu można jeść nawet na surowo, ale zazwyczaj bób podajemy po ugotowaniu. Aby nie tracił cennych wartości odżywczych najlepiej ugotować go na parze, a jeśli chcemy ograniczyć „sensacje żołądkowe” (wzdęcia itp.), które mogą pojawić się po spożyciu bobu, należy zalać go gorącą wodą, moczyć przez godzinę, a następnie ugotować w świeżej wodzie, pod koniec dodając nieco soli. Ziarna bobu można jeść po prostu z solą i odrobiną masła do smaku, podawać solo, z tartą bułką lub z innymi warzywami jako jarzynkę do obiadu, przyrządzać z nim rozmaite sałatki, zapiekanki, potrawki, a nawet – spaghetti. Wypróbujcie domowe przepisy na potrawy z bobem – każdy znajdzie tu coś dla siebie, kulinarnych inspiracji na pewno nie zabraknie!

Kalorie 66 kcal/100 g

Wartości odżywcze & właściwości

Bób to przede wszystkim źródło potasu (261 mg w 100 g), cynku (1,62 mg), żelaza (1,9 mg), wapnia (60 mg) i kwasu foliowego (145 µg). Ze względu na kwas foliowy bób poleca się zwłaszcza kobietom w ciąży – kwas foliowy zapobiega rozwojowi wad układu nerwowego u płodu. Ma także inne korzystne właściwości – dzięki zawartości błonnika wspomaga pracę jelit, pomaga w obniżaniu poziom cholesterolu.