Nasze przepisy kalarepa

kalarepa

Kalarepki - chrupiące, słodko-ostre na surowo i łagodniejsze w smaku po ugotowaniu lub upieczeniu – powinniśmy jeść jak najczęściej, bo mają dobroczynny wpływ na nasz organizm. Młode listki kalarepy są świetne do codziennych surówek. Młoda kalarepa może być chrupana na surowo (jak rzodkiewki) z domowym dipem! Wystarczy przejrzeć zebrane przepisy z kalarepą, by przekonać się, że jest to warzywo uniwersalne: można ją zapiekać, gotować, dusić lub grillować, podawać jako danie główne lub dodatek do zup, sosów, sałatek i surówek. Kalarepki można faszerować lub łączyć w potrawach z mięsem, grzybami, innymi warzywami, a także owocami (np. z jabłkiem); świetnie smakują też z majonezem, śmietaną, rozmaitymi serami oraz kompozycjami ziół.

Kalorie

27 kcal/100 g

Wartości odżywcze i właściwości

To przede wszystkim źródło potasu i witaminy C w naszej diecie. Kalarepę – w odmianie zielonej bądź fioletowej – można przechowywać w lodówce do 5 dni.

Ciekawostki

Spożywanie kalarepy może być korzystne dla osób z problemami układu trawiennego. Warzywo to ma podobne działanie do mieszanki ziołowej Cholagoga, która działa żółciopędnie i korzystnie na układ trawienny, pomaga też w walce ze wzdęciami.