Dania z łososia

Delikatne, różowe mięso łososia smakuje wybornie w każdej postaci: z patelni, z piekarnika, z wody czy z rusztu. Najlepsze są oczywiście świeże ryby z dzikich łowisk, ale i z tych mrożonych można wyczarować w kuchni prawdziwe cuda: smażąc łososia w Papirusie lub w rozmaitych panierkach, zapiekając albo dusząc z różnymi dodatkami. Natomiast paseczki wędzonego łososia sprawią, że nasze kanapki, sałatki czy przystawki nabiorą smaku, elegancji i charakteru. Znajdziecie tu cały przekrój pomysłowych przepisów z łososiem: od sushi, przez makarony i tarteletki, aż po placki ziemniaczane i tortille. Życzymy łososiowego smacznego!

Kalorie

208 kcal/100 g

Wartości odżywcze & właściwości

Łosoś zawiera kwasy tłuszczowe omega-3 (ok. 4 g/100 g), które wpływają korzystnie m.in. na układ krążenia, poprawiając pracę serca i obniżając poziom złego cholesterolu. W mięsie łososia znajdziemy również witaminę B3, (7,5 mg/100 g), B6 (0,98 mg/100 g), B12 (5 mg/100 g) i D, wzmacniającą układ kostny. Zawiera również składniki mineralne, m.in.: fosfor (266 mg/100 g), potas (371 mg/100 g), selen (37 mg/100 g). Przy zakupie łososia należy zwracać uwagę na jego pochodzenie – dzikie łososie z Alaski i łososie bałtyckie są zdrowsze od norweskich łososi hodowlanych, ponieważ odżywiają się naturalnym pokarmem.

Ciekawostki

Łososie corocznie odbywają długie migracje, podczas których kierują się geomagnetyzmem, aby dotrzeć do swoich rodzinnych rzek, gdzie będą się rozmnażać.

Dania z łososia