Nasze przepisy Potrawy z cukinii

Potrawy z cukinii

Łagodna, neutralna w smaku cukinia to wyśmienity dodatek do rozmaitych warzywnych kompozycji. W kuchni cukinia odkrywa cały wachlarz możliwości i pobudza kulinarną fantazję. Młodą cukinię można jeść na surowo, do kanapek lub sałatek zamiast zielonego ogórka. Podsmażoną cukinię w plastrach z czosnkiem i ziołami – dodawać do mięs, sałatek, tart oraz zapiekanek. Duszona cukinia pysznie smakuje w postaci węgierskiego leczo (np. z pomidorami, cebulą, czosnkiem i kozim serem) i prowansalskiego ratatouille dla wegetarian, tworzy także świetne kompozycje z włoskimi makaronami oraz ziołami (zwłaszcza bazylią i miętą). Cukinię można faszerować w połówkach i zapiekać, robić cukiniowe dżemy i szaszłyki z cukinią, a nawet przyrządzać ją w postaci... cukiniowych frytek. Mamy nadzieję, że dzięki zebranym tu przepisom dania z cukinią będą częściej pojawiać się na Waszych stołach.

Kalorie 15 kcal/100 g

Wartości odżywcze & właściwości

Niskokaloryczna cukinia w 100 g zawiera sporą dawkę potasu: 250 mg. Jest również źródłem kwasu foliowego, tak ważnego dla prawidłowego rozwoju i funkcjonowania naszego układu nerwowego. Cukinia to idealna baza dań warzywnych.

Ciekawostki

Cukinia nie ma tendencji do kumulowania w sobie metali ciężkich. Składa się w 90% z wody, więc uzupełnia także płyny w naszej diecie.