Nasze przepisy Przepisy z migdałami

Przepisy z migdałami

Wśród przepisów na potrawy z migdałami znajdą się pomysły na domowe obiady i podwieczorki oraz przysmaki na specjalne okazje: kompozycje ryb z migdałami, fantazyjne migdałowe desery oraz rozmaite serniki, strudle, pierniczki, babki, babeczki, muffinki, ciasteczka, tarty, musy, sorbety, a nawet migdałowe pomidorki czy sałata! Wielbicielom dań z migdałami inspiracji na pewno nie zabraknie ;)

Kalorie

597 kcal/100 g

Wartości odżywcze i właściwości

Migdały są źródłem jednonienasyconych kwasów tłuszczowych, witamin (E – 26 mg/100 g), kwasu foliowego (33 mcg/100 g), wapnia (266 mg/100 g), magnezu (286 mg/100 g), fosforu (489 mg/100 g), potasu (746 mg/100 g). Pomagają na zgagę – zwłaszcza kobietom w ciąży. Migdały korzystnie wpływają także na pracę układu nerwowego, w tym – na koncentrację i pamięć.

Ciekawostki

Migdały zawierają duże ilości tłuszczu, ale tłuszczu korzystnego dla naszego organizmu. Oczywiście migdały należy spożywać z umiarem! Nienasycone kwasy tłuszczowe w wysokiej temperaturze tracą swoje właściwości, dlatego nie poddawaj migdałów obróbce termicznej.